Оголошено результати «Ренкінгу публічності на фондовому ринку України»

23 травня 2012р. в конференц-залі Софіївський Гранд хол готелю «Прем’єр Палац» відбулася урочиста презентація результатів першого етапу спільного проекту АРІФРУ, Асоціації «Фондове Партнерство» і FundMarket «Ренкінг публічності на фондовому ринку України».

В рамках заходу співорганізатори проекту презентували результати аналізу веб-сайтів професійних учасників фондового ринку України, а також провели урочисте нагородження номінантів ренкінгу, які набрали найбільшу кількість балів за відповідними критеріями.

За результатами першого етапу ренкінгу максимальну кількість балів серед торговців цінними паперами зібрала ПpАТ АЛЬТАНА КАПІТАЛ – 27 балів, на 2 бали випередивши ПрАТ ІК ІТТ-ІНВЕСТ. В першу десятку компаній-лідерів увійшли наступні компанії:

№ п/п Назва компанії Загальний результат

1

ПpАТ АЛЬТАНА КАПІТАЛ 27
2 ПрАТ ІК ІТТ-ІНВЕСТ 25
3 ТОВ ТРОЙКА ДІАЛОГ УКРАЇНА 18
4 ТОВ УНІВЕР КАПІТАЛ 18
5 ТОВ ІНВЕСТИЦІЙНИЙ КАПІТАЛ УКРАЇНА 17
6 ТОВ ТАСК-БРОКЕР 15
7 СП ТОВ ДРАГОН КАПІТАЛ 15
8 ТОВ СКФК 14
9 ТОВ КІНТО ЛТД 14
10 ВАТ ІК ІНЕКО 14

Найбільшу кількість балів серед банків зібрала компанія ПАТ ПУМБ – 26 балів, на два бали випередивши ПАТ УНІКРЕДИТ БАНК. В першу десятку компаній-лідерів увійшли наступні компанії.

№ п/п Назва компанії Загальний результат

1

ПАТ ПУМБ 26
2 ПАТ УНІКРЕДИТ БАНК 25
3 ПАТ УКРСОЦБАНК 25
4 ПАТ ДОЧІРНИЙ БАНК СБЕРБАНКУ РОСІЇ 22
5 ПАТ МЕГАБАНК 21
6 ПАТ КБ ХРЕЩАТИК 20
7 ПАТ ПЕРШИЙ ІНВЕСТИЦІЙНИЙ БАНК 20
8 ВАТ РАЙФФАЙЗЕН БАНК АВАЛЬ 20
9 ПАТ БАНК КИЇВСЬКА РУСЬ 19
10 ПАТ ІНТЕГРАЛ-БАНК 19

Серед компаній з управління активами найбільш публічною за кількістю отриманих балів виявилася ТОВ КУА ОТП КАПІТАЛ. Компанія зібрала 25 балів, на один бал випередивши ТОВ КУА РАЙФФАЙЗЕН АВАЛЬ. У першу десятку компаній-лідерів увійшли наступні:

№ п/п Назва компанії Загальний результат

1

ТОВ КУА ОТП КАПІТАЛ 25
2 ТОВ КУА РАЙФФАЙЗЕН АВАЛЬ 24
3 ТОВ КУА ІТТ-менеджмент 23
4 ТОВ КУА ІНВЕСТИЦІЙНИЙ КАПІТАЛ УКРАЇНА 21
5 ТОВ ДРАГОН ЕСЕТ МЕНЕДЖМЕНТ 20
6 ТОВ КУА ІВЕКС ЕССЕТ МЕНЕДЖМЕНТ 20
7 ПрАТ Кінто 20
8 АТ КУА УКРСИБ ЕССЕТ МЕНЕДЖМЕНТ 20
9 ПрАТ КУА НАЦІОНАЛЬНИЙ РЕЗЕРВ 20
10 ТОВ КУА АРТ-КАПІТАЛ Менеджмент 20

Нагадаємо, що офіційні роботи з аналізу веб-сайтів професійних учасників фондового ринку було розпочато 20 квітня 2012р. після затвердження організаторами проекту спільно з учасниками ринку відповідної методології і критеріїв ренкінгу. В ренкінгу прийняли участь всі компанії, які мали власний сайт. Загальна кількість торговців цінних паперів (ТЦБ), які прийняли участь у ренкінгу склала 181 ТЦБ, а також 153 банка зі 750 зареєстрованих у Україні компаній за даними АУФТ. З 343 компаній з управління активами (за даними УАІБ), участь у ренкінгу взяли участь 112 компаній, які мають відповідно власний веб-сайт.

На думку президента Асоціації «Фондове Партнерство» Ірини Зарі, аналіз веб-сайтів ще раз виявив суттєву диференціацію профучасників фондового ринку. В усіх трьох категоріях ренкінгу (торговці ЦП - банки і не-банки та  компанії з управління активами) учасники продемонстрували доволі різну ступінь прозорості. «Є банки і компанії, які максимально відкриті на ринку – на достойному міжнародному рівні, але є і протилежні приклади», – підсумувала роботу з аналізу Ірина Заря. Експерт визнає,  що, вочевидь, регуляторні вимоги до профучасників щодо відкритості і прозорості мають відрізнятися в залежності від конкретної діяльності, як, наприклад, у Європі.

За словами Юрія Іванишина, Голови наглядової ради ТОВ «Фондовий ринок», робота над підготовкою ренкінгу ще раз засвідчила доволі різне ставлення до принципів ведення бізнесу в Україні з боку профучасників, а головне різницю у розуміння цих принципів. «Можна бути прозорим, але не публічним. Можна бути публічним, але абсолютно не прозорим», – підсумував перший етап проекту Юрій Іванишин. Експерт визнає, що нажаль, сьогодні ринок поки не вірить в ефективність публічності та прозорості. «Ренкінги більше цікавлять компанії як спосіб отримати чергову нагороду, яку можна повісити при вході в офіс для потенційного клієнта. Сама сутність ренкінгу залишається другорядною. Але при цьому мене тішить, що навіть таке бажання компаній – це крок до публічності. Але чи до прозорості? Зрештою, сама участь в ренкінгу публічності – це і є публічність», – наголосив пан Іванишин.

Втім, головною ознакою ренкінгу є не результати. Таку думку висловив під час презентації директор АРІФРУ Юрій Бойко. На думку пана Бойка, сьогодні, на першому етапі, не є принциповим визначення переможців чи аутсайдерів. Головне, що ренкінг підтримав сам ринок. «Ми зробили перший крок, а профучасники зробили крок назустріч. Протягом усього проекту компанії цікавилися критеріями, методологією, приймали участь у дискусіях. Нам вдалося встановити діалог, до обговорення проекту долучився регулятор, проект підтримали колеги з міжнародної організації. Зараз готовність прийняти участь у продовженні проекту, його удосконаленні висловили окремі компанії. Кращого результату не можна б було і очікувати, – зазначив Юрій Бойко. Експерт впевнений, що спільними зусиллями ренкінг може дійсно стати одним з інструментів у прийнятті рішень щодо інвестування в Україні.

Нагадаємо, що проект Проект «Культура ведення бізнесу на фондовому ринку України» було започатковано у січні 2012 р. Ініціатором проекту виступило Агентство з розвитку інфраструктури фондового ринку України (АРІФРУ), яке звернулося за підтримкою до профільної Асоціації «Фондове Партнерство» та Інтернет видання FundMarket. В рамках першого етапу проекту було прийнято рішення про створення постійно діючого ренкінгу прозорості та відкритості компаній учасників фондового ринку України.


Презентація результатів ренкінгу відбулася за підтримки Проекту «Розвиток фінансового сектору» (FINREP) Агентства США з міжнародного розвитку(USAID)


www.smida.gov.ua

Втім, головною ознакою ренкінгу є не результати. Таку думку висловив під час презентації директор АРІФРУ Юрій Бойко. На думку пана Бойка, сьогодні, на першому етапі, не є принциповим визначення переможців чи аутсайдерів. Головне, що ренкінг підтримав сам ринок. «Ми зробили перший крок, а профучасники зробили крок назустріч. Протягом усього проекту компанії цікавилися критеріями, методологією, приймали участь у дискусіях. Нам вдалося встановити діалог, до обговорення проекту долучився регулятор, проект підтримали колеги з міжнародної організації. Зараз готовність прийняти участь у продовженні проекту, його удосконаленні висловили окремі компанії. Кращого результату не можна б було і очікувати, – зазначив Юрій Бойко. Експерт впевнений, що спільними зусиллями ренкінг може дійсно стати одним з інструментів у прийнятті рішень щодо інвестування в Україні.

 

Подписаться на RSS рассылку новостей компании Подписаться на RSS рассылку новостей КУА «Национальный резерв»

Подписаться на новости компании по e-mail:
Управление активамиИнвестиционные фондыНегосударственные пенсионные фондыКуда вложить деньги?